Nieuws

Interactieve speelmuur krijgt er een interactieve vloer bij

Vertrekkende vanuit het feit dat kinderen een intrinsieke motivatie hebben om te spelen en dat bewegend leren de leerprestaties verhoogd, realiseerden projectpartners Embedded Fitness en Sensor Partners al eerder een interactieve speelmuur met behulp van een CrossRoads2-subsidie (https://www.crossroads2.eu/projectresultaten/interactieve-speelmuur-houdt-kinderen-bij-de-les).

Bewegingsuitdaging vergroten

Door het product uit te breiden met een interactieve vloer, willen beide partijen de bewegingscomponent volledig maken. Extra spelelementen als springen of lokaal druk uitoefenen kunnen door middel van de vloer geïncorporeerd worden in de bestaande interactieve muur. In tegenstelling tot commerciële systemen zal deze interactieve vloer niet aangestuurd worden vanuit een beamer, maar zullen de beweging via een vloerplaat gedetecteerd worden. Dit moet zorgen voor een verhoogde nauwkeurigheid van de positiebepaling en moet de betaalbaarheid van het systeem garanderen. De te ontwikkelen interactieve tegels moeten schakelbaar en uitbreidbaar zijn.

Ook nieuwe games

Nieuwe technologie betekent uiteraard ook nieuwe toepassingen en dus zal Embedded Fitness ook nieuwe e-games ontwikkelen. Voor het onderwijs zijn vooral games met een educatieve lading. In de zorg staat het aanzetten tot beweging voorop. En kinderen in het speciaal basisonderwijs profiteren extra van goede bewegingsvaardigheden. De spellen moeten beweging vanuit een intrinsieke motivatie mogelijk maken. En ze moeten met minimaal 2 tot 6 spelers te spelen zijn. Ook moeten de spellen passen binnen de leerlijnen van basisscholen (mikken, balanceren) in Nederland en België.
Sensor Partners uit Vlaanderen blijft voor hardware matige ontwikkelingen betrokken en wordt de structurele toeleverancier bij de productie van de eindproducten.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.